fredag 12 april 2013

Vår i antågande

En vecka har gått och den har varit både stimulerande och jobbig.
På måndag ska jag lämna 10st inramade gouacher till en gallerist för en liten utställning.
Inga stora men det känns skönt att fått ihop en liten kollektion.
För precis en vecka sedan kom jag hem från Eslöv med en nyköpt bil, en Volvo V70, lagom begagnad.
Som alltid när man gjort en relativt kostsam affär funderar man på om man gjort rätt.
Är rätt så övertygad om att jag fått en riktigt bra bil.
Underbar att lasta i, nästan som min gamla Duett. Men väldigt mycket mer komfortabel och utrustad.
Den gamla nu risiga Peugeoten har gjort sitt och skall gå till sista vilan, men den höll för mig i nio år i varjefall, 17 år och nästan 25.000 mil. Bra!

Dagens citat:


Jag försöker att så samvetsgrant som möjligt återge vad jag ser framför mig.
I det jag samvetsgrant strävar efter att avbilda förlorar jag mig inte för ett ögonblick den känsla som behärskar mig.
Om vi blivit riktigt gripna kommer äktheten i vår känsla att överföras till andra.”

Corot



Inga kommentarer: